Marknadsföring i den digitala kanalen

Ämne: Avancerad Analys

Enligt Gartner är den rådande trenden i organisationer att de investerar allt mer av sin marknadsbudget i den digitala kanalen. Denna förändring är inte så konstig, då det ligger i både organisationens och kundens intresse att informationen finns lättillgänglig och samlad digitalt.

Gartner - Digital spend
Enligt Gartner minskar 22% av organisationerna sin traditionella säljbudget till förmån för digital marknadsföring

Kunder vill kunna få en snabb koll på erbjudande, kunduppgifter mm. Man vill också ha en enhetlig bild av dessa i både de traditionella kanalerna och i den digitala.

Organisationer kan få bra koll på sina kunder, vilket budskap fungerar, till vilka och när?

Eftersom den digitala kanalen tillåter analys på ett sätt som inte har varit möjligt tidigare, går det att ständigt förbättra och utvärdera sina insatser och investeringar. Vi hjälper våra kunder med avancerad och predektiv analys, dessutom kan vi integrera era interna data med information från sociala medier för att ge en så bra heltäckande analys som möjligt. Läs mer bland annat om Churn i tidigare blogg inlägg.